Informacja dla Pacjentów – zasady wystawiania recept
W związku ze wzmożonym okresem infekcyjnym czas oczekiwania na wizytę lekarską może ulec wydłużeniu!
W związku z powyższym prosimy zgłaszać zapotrzebowanie na leki z wyprzedzeniem.
Zamówienie można składać drogą elektroniczną na adres:
recepty@consultorio.pl lub pozostawiając zamówienie na recepty w skrzyneczce.
Przedstawiamy zasady zamawiania recept:
- Składanie zamówień na recepty bez osobistej wizyty lekarskiej możliwe jest tylko dla Pacjentów zdeklarowanych do naszej przychodni.
- W sposób bezkontaktowy można otrzymać wyłącznie recepty na leki stałe, stosowane w chorobach przewlekłych przez pacjentów w stanie stabilnym, odnotowane w dokumentacji medycznej.
- W przypadku leków zleconych przez lekarza z poradni specjalistycznej lub szpitala należy dostarczyć do rejestracji ,,informację dla lekarza kierującego POZ” od lekarza specjalisty lub wypis ze szpitala.
- W trybie zdalnym Pacjent nie otrzyma recepty na leki uspokajające, nasenne, przeciwbólowe i antybiotyki.
- Recepty wypisywane są tylko osobom ubezpieczonym w oparciu o weryfikację w systemie EWUŚ w danym dniu.
- Lekarz rodzinny nie może wystawić recepty pacjentowi przebywającemu w szpitalu lub innej placówce długoterminowej opieki zdrowotnej.
- Bez osobistej lub telefonicznej konsultacji z lekarzem nie realizujemy próśb o zlecenie badań, skierowania, wnioski i zaświadczenia.
- W celu wypisania recepty prosimy podawać swoje dane: imię, nazwisko i nr pesel oraz wymienić wszystkie leki potrzebne na 3-miesięczną kurację.
- Recepty zamówione zdalnie będą wypisywane do trzech dni roboczych – w przypadku zwiększonej zachorowalności w sezonie jesienno-zimowym, termin może ulec wydłużeniu.